وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تسویه فیزیکی و نقدی قراردادهای آپشن در پنل آنلاین پلاس تدبیر

در این مقاله بصورت گام به گام و تصویری نحوه اعمال و تسویه قرادادهای آپشن در پنل آنلاین پلاس به زبان ساده توضیح داده شده است.

در موعد سر رسید قرارداد آپشن، دارنده موقعیت می تواند از منوی برنامه وارد صفحه تسویه اوراق مشتقه شود.(تسویه نقدی یک روز قبل از تسویه فیزیکی می باشد)



آپشن باز راهنمای تصویری اعمال و تسویه فیزیکی و نقدی قراردادهای اپشن در پنل انلاین پلاس(تدبیر)

تسویه نقدی

از صفحه باز شده در تب درخواست تسویه نقدی اختیار با توجه به زمان نمایش داده شده در ستون " آخرین مهلت ثبت درخواست " کاربر می تواند با توجه به تعداد موقعیت های باز اقدام به ثبت درخواست خود نماید

آپشن باز راهنمای تصویری اعمال و تسویه فیزیکی و نقدی قراردادهای اپشن در پنل انلاین پلاس(تدبیر)

در روش تسویه نقدی بدون نیاز به نقل و انتقال سهم ، صرفا وجه بدهکار یا بستانکار مابین طرفین قرارداد ردو بدل می شود. زمانی که در خواست تسویه نقدی می دهید تمایل خود را نشان داده اید تا بجای انتقال سهم به پرتفوی فقط ما به التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم به شما پرداخت شود.


این روش برای زمانی مناسب است که شما پول لازم برای پرداخت قیمت اعمال قرارداد را در تسویه فیزیکی ندارید ولی می خواهیدقرارداد را اعمال کنید


در این فرم امکان انتخاب وضعیت های مختلف برای تسویه نقدی به شرح زیر در نظر گرفته شده است.


موافقت با تسویه به کسر : با انتخاب این گزینه در صورتیکه بخشی از قرارداد شما قابل تسویه نقدی باشد شما موافقت خود را اعلام می نمایید. به عنوان مثال در صورتیکه اندازه قرار داد 1000 باشد تعداد سهم قابل تخصیص جهت تسویه نقدی 750 سهم باشد شما با توجه به تایید آیتم بالا،برای 750 سهم تسویه نقدی صورت خواهد گرفت و برای الباقی 250 سهم مانده ، فرآیند تسویه نقدی و فیزیکی انجام نمی شود و به عبارتی 250 سهم مانده سوخت می شود.


اعمال حداکثری : با انتخاب این گزینه تمامی موقعیت های باز شما در نماد مربوطه در روز تسویه نقدی شرکت داده خواهد شد . برای مثال اگر 120 قرارداد داشته باشید با انتخاب این گزینه تمام 120 قرارداد (معادل 120 هزار سهم) در تسویه نقدی شرکت داده خواهند شد.


تعداد درخواست برای تسویه : اگر گزینه اعمال حداکثری را انتخاب نکرده باشید، با وارد کردن عدد دلخواه در این فیلد، هر تعداد از موقعیت‌های خود که تمایل به تسویه نقدی دارید را وارد فرایند تسویه نقدی خواهید کرد.


موافقت با اعمال در صورت کسری موقعیت : این امکان فقط در زمانی کاربرد دارد که کاربر قبلا فیلد تعداد درخواست برای تسویه را وارد کرده باشد و در زمان تسویه تعداد موقعیت های وی کمتر از تعداد درخواستی باشد. در این صورت با انتخاب این گزینه حداکثر تعداد موقعیت باز موجود در دارایی کاربر در تسویه نقدی شرکت داده میشود. مثلا در صورتیکه کاربر تعداد 20 موقعیت خرید قبلا داشته و درکادر مربوط به تعداد درخواست برای تسویه تعداد 10 موقعیت را وارد کرده باشد درصورتیکه تعداد موقعیت کاربر قبل از شروع تسویه تغییر کند مثلا تعداد موقعیت باز کاربر در روز تسویه به 9 موقعیت کاهش یافته باشد. در روز تسویه 9 موقعیت مانده ، جایگزین 10 موقعیت وارد شده قبلی میشود


بعد از تکمیل اطلاعات داخل فرم می بایست در بروی ثبت درخواست کلیک نمایید.


با کلیک بر روی "ثبت درخواست تسویه نقدی" درخواست تسویه نقدی شما همراه با گزینه‌هایی که برای آن فعال کرده‌اید برای کارگزاری فرستاده شده و کارگزاری پس از چک کردن شروط لازم آنرا برای اتاق پایاپای در شرکت سپرده‎‌گذاری مرکزی ارسال می‌کند.


با اعلام پایان یافتن زمان ثبت درخواست تسویه نقدی از سمت مدیریت فناوری بورس می بایست منتظر اعلام نتایج تسویه نقدی باشید پس از اعلام ، در ستون "تعداد موقعیت اعمال شده" تعداد موقعیت تخصیص یافته نمایش داده می شود و محاسبات مربوط به تسویه نیز بروز رسانی می گردد.


پس از اتمام زمان تسویه نقدی و مشخص شدن نتایج آن ، زمان تسویه فیزیکی شروع می شود ( در حال حاضر زمان شروع تسویه فیزیکی یک روز پس از انجام تسویه نقدی می باشد ) به منظور ثبت درخواست کافیست بر روی تب درخواست تسویه فیزیکی اختیار کلیک نمایید.


تسویه فیزیکی


از منوی برنامه وارد صفحه تسویه اوراق مشتقه شوید. از صفحه باز شده در تب درخواست تسویه فیزیکی اختیار با توجه به تعداد موقعیت های باز اقدام به ثبت درخواست خود نمایید

آپشن باز راهنمای تصویری اعمال و تسویه فیزیکی و نقدی قراردادهای اپشن در پنل انلاین پلاس(تدبیر)

زمان ثبت درخواست جهت تسویه فیزیکی، از ساعت 12:30 تا 15:00 در روز سررسید است. به عنوان مثال 120 عدد قرارداد ضخود7076 که از نوع اختیارِ خرید است را در دست دارید، قیمت اعمال این قرارداد 250 تومان است، اگر قیمت دارایی پایه (یعنی سهم خودرو) در روز تسویه فیزیکی 300 تومان باشد و بخواهید تسویه فیزیکی انجام بدهید، باید برای هر سهم قیمت اعمال آنرا (250 تومان) به طرف مقابل پرداخت کنید تا 120 هزار سهم تعهد داده شده را از طریق اتاق پایاپای بورس، به کد شما منتقل شود و بعد بروید در بازار نقدی هر کدام را به قیمت 300 تومان بفروشید. پس اگر دارنده قرارداد از نوع اختیارِ خرید هستید، همانطور که گفته شد، چون بایستی مبلغ قیمت اعمال را بپردازید، قبل از ارسال درخواست تسویه فیزیکی، از شارژ بودن حساب خود به اندازه کافی مطمئن شوید. اگر دارنده قرارداد از نوع، اختیارِ فروش هستید، قبل از ارسال درخواستِ اعمال، مطمئن شوید که تعداد سهم کافی برای فروش به طرف مقابل قرارداد، را در پورتفوی خود دارید.


در این فرم امکان انتخاب وضعیت های مختلف برای تسویه فیزیکی به شرح زیر در نظر گرفته شده است:


موافقت با تسویه در زیان/بی تفاوت : با انتخاب این گزینه در صورتیکه قرارداد شما حتی در شرایط در زیان

و یا بی تفاوت باشد موافقت خود را با تسویه فیزیکی اعلام می نمایید.( جهت آشنایی با انواع وضعیت مالی آپشن‎‌ها این مقاله را مطالعه نمایید)


اعمال حداکثری : با انتخاب این گزینه تمامی موقعیت های باز شما در نماد مربوطه ( این تعداد با توجه به باقیمانده تعداد موقعیت های شما پس از تسویه نقدی نمایش داده می شود ) در تسویه فیزیکی شرکت داده خواهد شد.


تعداد درخواست برای تسویه : شما در این کادر هر میزان از تعداد موقعیت های خود که تمایل به تسویه فیزیکی دارید را وارد می نمایید


بعد از تکمیل اطلاعات داخل فرم می بایست در بروی ثبت درخواست کلیک نمایید و منتظر اعلام نتایج تسویه فیزیکی از مدیریت فناوری بورس ( معمولا بروز رسانی روز کاری بعد انجام می شود ) باشید.


مبلغ مورد نیاز جهت تسویه فیزیکی :

(قیمت اعمال نماد × اندازه قرارداد × تعداد موقعیت) + مبلغ کارمزد تسویه


چند نکته

1.هنگامی که درخواست تسویه نقدی برای اتاق پایاپای فرستاده می‌شود، دارندگان موقعیت بازِ خریدِ موافق با تسویه نقدی را با دارندگان موقعیت بازِ فروشِ موافق با تسویه نقدی تطابق می‌دهند و سپس بر اساس فرآیند تخصیص اعلام شده در مشخصات قرارداد، فرایند تسویه را انجام می‌دهند. (تخصیص موقعیت‌ها در اتاق پایاپای به 4 روش می‎‌تواند انجام شود که در این مقاله به توضیح ان پرداخته ایم).

2.اعمال به روش تسویه نقدی تنها برای قراردادهای اختیار معامله‌ای که از نظر وضعیت مالی "در سود" هستند ممکن خواهد بود.


3.اگر دارندگان موقعیت باز فروش در زمان اعمال، تعهدات خود را ایفا نکنند، نکول کرده‌اند و خسارات مربوطه از وجوه بلوکه شده مشتری نزد کارگزار کسر شده و در صورت عدم کفایت این وجوه، جبران ما به التفاوت بر عهده کارگزار می‌باشد. ( جهت اشنایی با مفهوم نکول این مقاله مطالعه شود)


4.اگر قرارداد اختیار معامله‌ای تخصیص‌ یافته باشد اما قابل اعمال فیزیکی نباشد (برای مثال شخص وجه لازم برای خرید سهام در قرارداد اختیار فروش یا سهم لازم برای فروش در قرارداد اختیار خرید را نداشته باشد)، نکول در ایفای تعهدات محسوب شده و بر اساس قیمت پایانی دارایی پایه، در روز تسویه فیزیکی، تسویه نقدی انجام می‌شود و کارگزار متناسب با موقعیت‌های باز مشتریان خود که تسویه نقدی شده است، مشمول خسارت‌های مقرر در مشخصات قرارداد می‌شود (این دو بند دلیل سخت‌گیرهای کارگزاری‌ها در ارائه معاملات آپشن به عموم است)


چند سوال


سوال: فقط می‌توان یک روش تسویه را انجام داد؟


خیر .همانطور که گفته شد تسویه نقدی یک روز قبل از تسویه فیزیکی است و نتایج تسویه نقدی قبل از شروع فرایند تسویه فیزیکی به اطلاع افراد می‌رسد. در صورتی که تسویه نقدی موفقیت آمیز نبود، می‌توان در تسویه فیزیکی شرکت کرد. البته لزومی ندارد حتما در تسویه نقدی شرکت کنید. تسویه نقدی برای مواقعی است که پول کافی یا سهم کافی را برای اعمال قرارداد در دست ندارید.


سوال: اگر در موعد سررسید، سهم پایه و آپشن‌های آن متوقف باشند، اعمال قرارداد به چه صورتی است؟


مطابق ماده 42 در دستورالعمل معاملات قرارداد اختیار معامله، در صورت متوقف بودن دارایی پایه

الف در زمان تسویه نقدی، بر اساس آخرین قیمت مبنای دارایی پایه، تسویه نقدی انجام می‌شود.

ب در زمان تسویه فیزیکی به مقدار موجودی دارایی پایه در کد معاملاتی دارنده موقعیت باز فروش اختیار خرید، تسویه به صورت فیزیکی انجام شده و مابقی موقعیت‌های تخصیص یافته وی بر اساس آخرین قیمت مبنای دارایی پایه، تسویه نقدی خواهد شد

( در مقاله بسته یا متوقف بودن نماد پایه در زمان سر رسید به طور مفصل به توضیح این مورد پرداخته ایم )


لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .

  • سیدامیر پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۳

    با سلام تسویه نقدی و فیزیکی حتما باید یک روز قبل انجام بشه مثلا من میتونم امروز اختیاری خریدی رو بخرم که 4 ماه دیگه تسویه اش هست و روز بعد درخواست تسویه بدم ؟ یا حتما باید تا یک روز قبل زمان تسویه صبر کنم ؟


    شهرزاد پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۹

    درخواست تسویه در حال حاضر ، نقدی یک روز قبل سررسید و فیزیکی روز سررسید هستش و در طول دوره امکان ثبت درخواست ایجاد نشده شاید بعدا این امکان اضافه کنند


  • حسن پنج شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۶

    درود، بعد از درخواست تسویه فیزیکی ابتدا پول بلوکه شد و سپس از حساب کم شد اما آخر شب دوباره پول به حساب کارگزاری برگشت خورد. لطفا بفرمایید دلیلش چیه؟ امکان داره اعمال انجام نشده باشه؟ یا شاید نکول توسط فروشنده صورت گرفته؟ ممنون.


    پشتیبانی .1 پنج شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵

    مشکلی نیست و  اعمال انجام شده و  از مانده حساب خود برداشت نداشته باشید تا زمانی که انتقال سهم به پرتفو شما انجام بشه.  در مورد نکول هم از قسمت گزارشات تعداد نکول  شده ها  و پذیرفته شده ها را می توانید ببینید



    حسن پنج شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

    ممنونم. مشکل اینجاست که قسمت گزارشات سامانه تدبیر برای من هیچ چیزی نشون نمیده. تسویه نقدی هم که روز قبلش زدم هیچ اتفاقی نیافتاد. آیا فقط قسمت گزارشات برای من ایراد داره یا کلا این قسمت مشکل داره؟ یا شاید خطایی از بورس یا کارگزاری سر زده؟

  • وحید جمعه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

    سلام پس از اعمال فیزیکی قرارداد اختیار خرید و پرداخت مبلغ هر سهم به قیمت اعمال، مبلغ پرمیومی که قبلا پرداخت کرده ایم چه می شود؟ آیا در پرتفو باقی می ماند؟


    شهرزاد جمعه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴

    پرمیوم در سربه‌سری یا تمام شده مبلغ نهایی خرید یا واگذاری سهم خودش نشون میده و بعد از سررسید، از موقعیت‌های باز حذف میشه 



    وحید جمعه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

    پس یعنی در زمان پرداخت مبلغ در سررسید قرارداد اختیار خرید، مبلغ پرمیوم‌ از مبلغی که می بایست به قیمت اعمال پرداخت گردد کسر می گردد؟


    شهرزاد جمعه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

    خیر

    لطفا مقاله مطالعه بفرمایید


  • مهدی يك شنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۲۱

    سلام و عرض ادب تسویه فیزیکی رو میشه با سامانه آنلاین همراه درخواست داد


    شهرزاد يك شنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۵

    اگر گزینه تسویه داشته باشه، می‌تونید درخواست ثبت کنید


  • سعید چهار شنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۶

    چگونه وارد صفحه معاملات‌ فروش نقدی بشویم

  • حسن دو شنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

    اگر بعد از خرید اختیار فروش ، سهم پایه، تا تاریخ سررسید آپشن ، تعلیق بشه و از دارایی پایه در پرتفوی نداشته باشم یا مبلغ خرید دارایی پایه نداشته باشم و برای اعمال اقدام کنم ، و قرارداد در سود باشه ، در تسویه نقدی ، سود قرارداد بهم میرسه یا طرف معامله نکول میکنه ؟ واگر برسه به تسویه فیزیکی و بخاطر نداشتن دارایی پایه ، کل مبلغ پریمیوم خرید اختیار فروشی که تو سود بود ، از بین میره؟


    شهرزاد دو شنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

    تسویه نقدی نیاز به موافقت فروشنده داره، پس ممکنه انجام نشه

    در تسویه فیزیکی سهم نداشته باشید، پوت در سود سوخت میشه


  • فرید دو شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

    اگر سهمی تعلیق شده باشه و من اختیار خرید داشته باشم تسویه نقدی انجام میشه ؟ یک روز قبل از سررسید باید درخواست تسویه نقدی بدم؟ آیا امکان داره تسویه نقدی انجام نشه و مجبور به تسویه فیزیکی باشم؟


    شهرزاد دو شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

    زمان ثبت درخواست تسویه نقدی و فیزیکی تغییر نخواهد داشت

    می‌تونید ثبت کنید احتمال موافقت با تسویه نقدی بسیار کم هستش  و حتما به فکر تامین نقدینگی کافی جهت اعمال فیزیکی یا انصراف از اعمال باشید


  • حامد حایری دو شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۵۲

    سلام من درخواست تسویه فیزیکی کردم و پول هم داشتم اما بخشی از ان نکول شد چرا؟


    شهرزاد دو شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۵۰

    وقتی فروشنده سهم نداشته باشه نکول اتفاق می افته اما خریدار مابه تفاوت و جریمه نکول دریافت می کنه.

  • سید رضاکیاحسینیان يك شنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵

    سلام وقت بخیر تسویه نقدی از و تا چه ساعتی میباشد؟؟؟


    شهرزاد يك شنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

    14 تا 15 یک روز قبل سررسید


  • محمود چهار شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۸

    سلام. در تسویه فیزیکی بعد از اعمال اختیار خرید و اختصاص یافتن سهم، میتونیم اقدام به فروش نکنیم و چند وقت بعد سهم رو بفروشیم؟


    پشتیبانی. چهار شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

    بله.


  • مجید چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

    سلام.در تسویه فیزیکی اختیار،ممکنه که تبدیل به سهم نشه و همه اختیارها بسوزه؟ من امروز اختیار خاور رو تسویه فیزیکی زدم در مفید، مبلغ داشتم، همه تیکها روهم درست زدم.پول بلوکه شد ولی آخر شب نگاه کردم، پول از بلوکه دراومده بود! و هیچ خبری نبود. ممنون


    پشتیبانی. پنج شنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۱۱

    سلام. خیر حتی اگر هیچ فروشنده ای سهم  نداشته باشد به صورت نقدی تسویه صورت می گیرد و مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت سهم  به حساب خریدار واریز می شود. 


  • حسین چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

    سلام اگر هیچ اقدامی نشود ... نتیجه چه میشود؟


    پشتیبانی. چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

    سلام. هیچ انتقال سهم یا وجه نقدی  انجام نمی شود  و  به اندازه پرمیوم پرداختی زیان کرده اید


  • علی دو شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴

    با احترام اگر کسی در زمان سر رسید تسویه فیزیکی و نغدی قرارداد _هیچ قراردادی را انجام ندهد واحدهای صندوق چه خواهد شد


    پشتیبانی. دو شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳

    سلام. چنانچه دارنده موقعیت باز خرید بنا به هر دلیلی در موعد سر رسید اقدامی جهت تسویه انجام ندهد  تنها کل مبلغی که بابت پرمیوم پرداخت کرده متضرر می شود  و هیچ نقل و انتقال سهام یا وجهی صورت نمی گیرد


  • فرزین چهار شنبه، ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

    با سلام و احترام، در تسویه نقدی با اعمال حداکثری، آیا ممکن است که بخشی از قردارداها اعمال شود بخشی باقی بماند؟


    پشتیبانی. پنج شنبه، ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۰

    سلام. با توجه به اینکه فرایند تخصیص به روش تسهیم به نسبت انجام می شود این امکان وجود دارد


  • فرنام يك شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۴

    با سلام. تسویه فیزیکی در روز سررسید تا چه ساعتی هست و اینکه آیا میشه اول صبح در ردز سررسید گزینه تسویه فیزیکی رو زد و سهم اصلی رو آخر وقت خرید؟


    شهرزاد يك شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

    درود

    تا ساعت 15

    در سامانه تدبیر فعلا از 12:30 تا 15:00

    در صحرا گنجینه از  00:00 بامداد تا 15:00


  • محمد شنبه، ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

    سلام. در روش تسویه نقدی، یک روز قبل از تاریخ سر رسید که قیمت پایانی روز سررسید مشخص نیست! پس چجوری ما به التفاوت محاسبه میشود؟


    شهرزاد چهار شنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱

    تسویه نقدی با پایانی یک روز قبل از سررسید انجام میشه


  • شریفی چهار شنبه، ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

    سلام آیا قیمت اعمال سهام پایه بعد از برگزاری مجمع عمومی و پرداخت سود سهم به ماننداعمال افزایش سرمایه کاهش پیدا می کند و یا خیر؟ با احترام


    شهرزاد شنبه، ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

    سوال ایراد داشت

    قیمت سهم پایه بعد از تقسیم سود  اندازه سود پرداختی تعدیل میشه

    قیمت قراردادها هم  به اندازه سود تقسیمی تعدیل می‌شود


  • حمید شنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۵۸

    سلام اگر سهمی قبل از تاریخ اعمال ، افزایش سرمایه داشته باشد و قیمت آن نسبت یه افزایش سرمایه کاهش داشه باشد ، قیمت آن درزمان اعمال چگونه محاسبه می شود؟


    شهرزاد شنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

    درود بر شما

    لطفا مقاله مربوط به افزایش سرمایه را مطالعه بفرمایید.



    حمید پنج شنبه، ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۴۲

    ممنون

  • محمد محمدی يك شنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

    سلام.در معامله اختیار فروش.سهمی که باید در روز سررسید به طرف تعهد بفروشیم را حتما باید همان روز بخریم یا میتوان از قبل خریداری کرد و در پرتفو داشته باشیم.


    MAHYA يك شنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

    سلام.بله میتونید و بر اساس قیمت خرید و استراتژی که برای خودتون دارین میتونین بهترین قرارداد رو انتخاب کنین محدودیتی در خرید سهم وجود ندارد تا زمان سر رسید

  • رضا فربودی جمعه، ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

    با سلام و احترام در زمان تسویه فیزیکی فقط درصورتیکه قرارداد در زیان یا بی تفاوت باشد میبایست گزینه موافقت با تسویه در زیان/ بی تفاوت را فعال کنیم درسته ؟ در غیر اینصورت در صورتیکه قرارداد در سود باشد این گزینه را فعال نمیکنیم


    صادق آدینه شنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

    بله درسته، اگر قرارداد در سود باشد نیازی به فعال کردن گزینه "موافقت با تسویه قرارداد در زیان / بی تفاوت" نیست.



    خضیراوی يك شنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

    باسلام و احترام قرارداد آپشن بعد تایید تسویه فیزیکی چقدر زمان می برد تا تبدیل به سهم شود؟


    پشتیبانی.1 دو شنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴

    سلام.معمولا روز کاری بعد سهم   به پرتفوی شخص انتقال می یابد اما  گاهی بنا به اختلالات سیستمی ممکن است تاخیر در انتقال سهم بوجود  اید