وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

آیا تریدینگ سخت ترین راه برای بدست آوردن ساده پول هست

به این پرسش اعضای کانال تلگرام آپشن باز که اکثرا در بازار آپشن فعال هستند و جزو معامله گران باتجربه و حرفه ای حساب میشن پاسخ داده اند .

بدون اغراق میشه گفت پاسخ ها و دیدگاه های مطرح شده خلاصه ای از چند سال تجربه و چند کتاب روان شناسی در حوضه  معامله گری هست

پیشنهاد میشه در هر سطحی هستید   مطالب رو یک الی چند بار بخوانید و مرور کنید تا از تجربیات گران این عزیزان بهرمند شوید . در اخر اگر شما هم تجربه ای دارید که می خواید در اختیار دیگران بزاریدش در انتهای صفحه کامنت بزارید

آپشن باز آیا تریدینگ سخت ترین راه برای بدست آوردن ساده پول هست



 رامین حبیب زاده:تا حدودی موافقم

وقتی معاملات خودم رو مرور می کنم به این نتیجه می رسم که قسمت هایی از روش معاملاتیم سخت هست اما کل بحث تریدینگ برای من سخت نیست و ایجاد نگرانی و تشویس یا ترس نمی کنه

اما مسلما روش آسونی هم نیست

حامد صفاریان: موافق 

 به نظرم جمله باید به این صورت اصلاح شود که «تریدینگ سخت‌ترین راه برای بدست آوردن ساد? پول در درازمدت و بصورت مداوم است»

به  نتایج درازمدت بزرگ‌ترین تریدینگ دسک‌های دنیا یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری معتبر و باسابقه نگاه کنید می‌بینید که اگر بتوانید بصورت مداوم (حداقل 10 سال) از طریق معامله‌گری حدود 25% سود در سال محقق کنید ، این بدان معناست که در کلاس جهانی مشغول ترید هستید! اما اکثر معامله‌گران تازه‌کار می‌خواهند با سرمای? اندک از این طریق امرار معاش کنند که بنظر من غیر ممکن هست

Human science: موافقم

- به دلیل فشار کاری ترید و تغییر شرایط نماد بعد از ترید مخصوصا باز و بسته شدن نماد در ایران

- وجود تحریم ها یا بروکر های ضعیف در ایران - وجود اقتصاد سیاست زده در ایران

فرهاد قاسمی:موافق

دلیل بسیار ساده

روح و روان انسان با ترید کردن منافات دارد.

مغز به عنوان ابزار قدرتمند بقا هر نوع نوسان در هر شرایط را به عنوان نا امنی درک می کند و به همین دلیل شما شرایط را بسیار ناراحت کننده و پرفشار می یابید.

کاربر mp3 : موافق

تجربه: تازه کار(3 سال) دلیل: با توجه به معاملات شخصی متوجه شدم علیرغم پیش بینی درست روند بلندمدت، جو روانی و رفتار سایر معامله گران در کوتاه مدت روی روان من تاثیر گذاشته و کاری سرشار از فشار روانی است.

کاربر S*R 

سختترین راهه چون باید شرایط زیادی را در نظر بگیری و مدتها وقت بذاری برا تحلیل تکنیکال و بنیادی و تابلو. بعد از بین چندتا سهم یکی را انتخاب کنی... آسونترین روش پولدار شدنه چون اگه تحلیلت درست باشه با یه کلیک میخری با یه کلیک با سود میفروشی.

امیر حسین: موافقم

چون در کنار مباحث عمومی و تخصصی که باید در ترید کردن از آن اطلاع داشته باشیم هر ترید در ذات خود حاوی یک تقابل با خویشتن هست.

 هر ترید مجموعه‌ای از باید ها و نباید های اخلاقی است که باید آن ها را رعایت کنیم.

در هر ترید شما هم کارگر و هم کارفرما هستید .

در هر ترید شما با ضمیر ناخودآگاه تان لحظه ای تنها میشود .

پس ترید شاید به صورت کلی زیبا و ساده باشد ولی به قطع همچون قصه های هزار و یک شب فراز و فرود های نهان بسیاری در خودش دارد.

فرشید

سخت است اگر چشم به راه دنیای خارج از مانیتور باشی از دولت گرفته تا مدیران سازمان و آقای بازار ، چون در این آبادی ریسک های سیستماتیک زیادی وجود دارد، از دخالت های بیجای آدم های غلط گرفته تا خود ناظران سازمان، آنلاین های ذغالی، دست های بیقرار، جمعه های سیاه ، قوانین مسخره .. 

آسان است اگر دانش کافی آن را داشته باشی، دندان طمع را بکشی و مدیریت سرمایه و خودشناسی را در معاملاتت دخیل کنی و به هیچ کس جز خودت و استراتژی معاملاتی ات، اتکا نکنی.

به نظر من ترید کردن یک هنر است، هستند کسانی که در این 2 سال و نیم اخیر 10 میلیون را به 1 میلیارد تبدیل کرده اند و کسانی که 1 میلیارد را به 50 میلیون ، در یک شرایط برابر.

حسین موافق

کی گفته راه ساده ای برای پول درآوردن وجود داره اصلا؟

ترید کردن تو همه چرخه های بازار و اقتصاد با هم یکی نیست، دقت کردم اکثر پکیج فروش هایی که هستن چه خارجی چه داخلی قبل از ترکیدن حباب ها برای خودشون شهرتی به هم زدن (مثل هون استاد کنکوری که اومده دوره کریپتو گذاشته جدیدا) پس گاهی اوقات خیلی خیلی راحته و گاهی اوقات مثل نقاط چرخش مارکت یا دوره های رکودش کار هر کسی نیست و به احتمال زیاد دستت میسوزه

اکثر آدما هم به خاطر روحیه Fight or Flightی که دارن به نظرم تو بازار متضرر میشن، کسی میتونه بیشترین سود رو ببره که خودآگاهی بالایی داشته باشه و به موقعش تهاجمی یا تدافعی رفتار کن که برخلاف روحیه ماست

به نظرم چاره اش داشتن چارچوب و استراتژی تست شده هستش، هر چی این جامع تر باشه و با روحیه سازگارتر، دردسرهای ترید کمتر (قبل و بعد از استراتژی داشتن برای خودم تفاوتش مثل شب و روز بود)

احمد میرجلالی: تاحدودی موافق

 چنانچه اطلاعات در مورد صورتهای مالی شرکت داشته و از روند تولید شرکت ونوسانات قیمت شرکت در چند سال گذشته اطلاعات کسب کنید میتوانید در بازار سهام بنیادی و نسبتا" خوب بیابید. از طرف دیگر برنامه بلند مدت برای سرمایه گذاری داشته و پس انداز مازاد خود به آن اختصاص دهید. اینگونه منتفع شدن اگرچه خیلی آسان ولی خیلی هم سخت نیست.

ابولفضل: موافق

 دلیل اینکه باید مخالف رفتار های عادی انسانی عمل کرد

محمد مهرایی: موافق

یه جایی خوندم معامله گری آسان ترین کار است و سخت ترین کار

چون با یک کلیک می تونی خرید و فروش کنی پس آسان ترین کار است و اینکه بدونی در کجا وارد بشی و در کجا خارج بشی سخت ترین کار 

حتما باید باور داشته باشیم که معامله گری سخت است چون عنصر بنیادی وجود شما یعنی روح و روان شما رو درگیر می کنه 

در کتاب مارک داگلاس هم میگه سیستم معاملاتی شما 20 درصد در موفقیت شما اثر گذار است و 80 درصد الباقی مربوط به مسائل روانشناسی هست . پس در معامله آنچه بیش از همه درگیر میشه روح و روان معامله گر هست

کاربر AM:  تا حدودی موافقم.

من یک ساله ورود جدی به این شغل داشتم و زمینه فعالیتم فارکس هست اما از همون اول با استادی منتور شدم تا راه رو کج نرم. اون طور که تجربه یکسالم گفته ترید یک مجموعه توانایی هاییه که به یک هنر ختم میشه. یعنی علاوه  بر تحلیل تکنیکال یا فاند شما باید بازار رو بشناسید و خودتون رو بشناسید و یه سری چیزهای دیگه که پیش اینا فرعیات به حساب میان. من به خاطر اینکه باور دارم تریدر های حرفه ای چندین علم رو در خودشون تقویت کردن و همچنین به خاطر اینکه پس از چند مدت خود بازار باهات حرف میزنه و مثل روزای اول تحت فشار نیستی گزینه 2 رو گفتم اما به قول استادم همیشه شاگرد بازار باشید.

سبحان: موافق

تریدینگ بدون دانش صحیح و تحلیل حرفه‌ای قطعا سخت‌ترین راه هستش

سامان زندیانی:موافق

من تریدر نبودم ولی ساختار آشوب گونه بازارها و تغییر مداوم الگوها و مبناهای تصمیم گیری در بازار مالی شاید در کمتر حوزه ایی انقدر درجه اش بالاست.

{تقریبا بر عکس آن چیزی که انتظار میرفت علوم رشد و توسعه یافته اند. آن چه که بسیار از ما دور بود، قبل تر از همه قانونمند شده و به تدریج  موارد نزدیک تر بررسی شدند. ابتدا فلک و آسمان، سپس کره ی زمین، بعد زندگی گیاهان و حیوانات و بدنبال آن، بدن انسان و سرنجام ذهن انسان (که البته هنوز در ابتدای بررسی آن هستیم). (برتراند راسل)}

علومی که تصمیمات انسان ها رو بررسی و مدل می کنن انقدر جدید هستند که جزو علوم جوان محسوب میشن. حالا شما فکر کنید علمی  که به زور میتونه تصمیمات یک فرد تکی رو بررسی کنه در زمینه تصمیمات میلیون ها نفر در بازارها چه جوابی برای ما داره؟

دکتر آریا: موافق

کاملا موافقم بخاطر اینکه آنچه معامله را سخت و پیچیده و مشکل و زیان ساز می‌کنه کنترل ذهن و تسلط بر سوگیری های ذاتی ذهن برای بقاء هست و باعث سخت شدن و پر استرس شدن معامله گری میشه چون بدون کارفرما و ناظر فرد دچار خطاهای شناختی و سوگیری بسیاری میشه که کنترل و نظارت اون کار بسیار سخت و‌دشواریه و نیاز به تمرین و تجربه زیادی داره به همین دلیل اگر استراتژی مناسب شخصیت همراه با رعایت دقیق و سختگیرانه مدیریت سرمایه داشته باشیم و دنبال پولدار شدن کوتاه مدت نباشیم و دید منصفانه باتوجه به سرمایه و زمان ترید داشته باشیم راحترین کار دنیا میشه اما به زبان و شعار اجرای دقیق همه اینها ساده است و در عمل بسیار مشکل و طاقت فرساست به همین دلیل میشه گفت تریدری ساده است بشرط کنترل ذهن و هیجانات و تسلط بر سوگیری های مخرب

امید: تا حدودی موافق

تجربه:6 سال

نگاه من به تریدینگ و کسانی ک ترید میکنند فقط اینگونه است ک این افراد دنبال هیجان معاملات هستن و درک اینکه دنبال سود سازی با خرید و فروش کوتاه مدت سهام عموما زیان ده و حداقل غیر قابل مقایسه با شرکت های بنیادی هستد برایم غیر ممکن است.با سرمایه گذاری روی سهام با ارزش نتایجی چندین برابر آنچه تریدینگ میدهد،بدست خواهید آورد.

یک مورد دیگه هم بنظرم ذات این شغل هست،چ برای من ک سرمایه گذارم و چه برای کسی ک تریدر است،مغز انسان شرطی شده ک باید ی کار فیزیکی انجام دهد تا به عنوان شغل قبولش کنه،این افراد رو وادار ب عمل و خرید و فروش میکنه ک بازدهشون رو پایین میاره.کلا وقتی کسی بیکار میشینه انگار اصلا تو این بازار نیست و این همان فرق بین کسی است ک ب سود میرسد و کسی ک کارگزار را به سود میرساند...

بنده خدا

بعد از حدود 2 سال فعالیت در بازارهای مالی متوجه شدم وقتی که تریدینگ پلن نداشته باشی.. وقتی که برای ورود و خروج هات استراتژی نداشته باشی، اصلا ممکن نیست بتونی تصمیمات هیجانی نگیری و ممکن نیست بتونی مدیریت سرمایه ی خوبی اعمال کنی.. پس تا وقتی که اینجوری پیش بری( تریدینگ پلن نداشته باشی) میشه گفت معامله سخت ترین کار دنیاست.. اما درست از وقتی که استراتژیت رو نوشتی و موبه مو اجراش کردی.. خواهی دید که مسائل روانشناسی روهم بهتر میتونی هَندل کنی و همچنین میتونی مدیریت سرمایه ی خوبی انجام بدی و اون موقع هست که تریدینگ میشه آسون ترین راه برای بدست آوردن پول( صرفا با زدن چنتا دکمه)


معین:تا حدودی مخالفم

من نزدیک دو سال  با بورس آشنا شدم و دلیل اینکه جذبش شدم شرایط کاری به مراتب بهتری از شغل هایی بود که قبلا داشتم. دلیل سخت بودن تریدینگ برای بعضی ها  می تونه به علت نداشتن دانش کافی،ازدیاد حرص و طمع باشه.

البته خود من دانش کاملی ندارم. اما وقتی به این دو سال نگاه می کنم و خودمو مقایسه می کنم،متوجه میشم کلاس هایی که کارگزاری برگزار می کنه مقالات و وبسایت هایی که در مبحث آموزش ترند می شن می تونه  در جهت بالا بردن دانش مالی خیلی موثر باشه.


رضا مقدسی: تاحدودی موافقم

از زمانی که تو بازار طلا و سکه فعالیت داشتم تا همین امروز، بیشترین ضرر از trading و بیشترین سود از investing برام بدست اومده

تصوری که همه از تریدینگ دارن یک کاپ قهوه و یک لپتاب جلوی پنجره یک پنت هوس با ویوی منهتنه

من کسیو ندیدم و نمی شناسم که با ترید کردن چند سال متوالی تونسته باشه سود پایدار کسب کنه، معمولا بعد از چندین دوره سود پی در پی با یک معامله همه سودا محو میشن

تریدینگ آسون‌ترین راه برای از دست دادن پولیه با سختی بدست آوردی

جابر برزویی: پاسخ گزینه موافقم 

همه دوستان تا اینجا که خوندم خیلی زیبا گفتن از همه جهات چه ذهنی یا روانشناسی چه دانش چه و چه های دیگر 

و به نظر من سخت ترین دلیل دیگرش اینه که شما همیشه با ناشناخته ها در ارتباطی . در همه موارد . 

یکسری سعی دارن دانش رو کافی کنن تا با علم پیروز بشن . یک سری اخبار رو پیگیری بیشتر میکنن تا زودتر پیروز بشن . یکسری دنبال دلیل شکست( اقتصاد، تحریم و ...)  یکسری دنبال مقصر شکست ( دولت ، مجلس ، دشمن و ... ) و هزاران دلیل چه وابسته به خودمون چه دیگران در هر حالت

همه ما داریم یکجوری توجیه میکنیم بازار رو بدون درک و بینش درست. سخت ترین هست ولی میتونه آسانترین هم باشه  

یکبار یک مقاله خوندم درباره جوان ترین معامله گر موفق بازار آمریکا که اون زمان 14 سال داشت (الان باید 24 اینا باشه) قشنگ ترین قسمتش این بود پرسیده شده بود چه طور اینقدر موافقی یک جواب داده بود "من چیزی رو میبینم که شما نمی بینید" تلنگری بود برای من 

جمله اخر : یک برگ هیچ وقت با باد مبارزه نمیکنه


لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .

  • قلی پور جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

    بنظرم معامله گری با رعایت استراتژی یکی از راحترین کارهاست چون در مقایسه با کارمندی و کشاورزی و کارگری وکار زیر سیطره دیگران که تعداد فرصتها کم است یک فرصت بی نظیر است که این بازم تاکید میکنم مشروط به رعایت استراتژی است.

  • شاهین سه شنبه، ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

    موافق به این علت که در معامله گری باید به عدم قطعیت توجه داشت و این در مواردی ابراز طبیعی ما نیست


    آپشن باز سه شنبه، ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

    سپاس.نکته  مهمی رو اشاره کردید


  • شیرازی يك شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

    ممنون بابت مطلب مفید لینک کانال تلگرام رو از کجا می تونم پیدا کنم ؟


    پشتیبانی يك شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳


  • سعید شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

    من هم موافقم معامله گری تعهد و نظم و پایبندی کامل به استراتژی می خوادش

  • مریم شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

    فقط می تونم بگم که الان 2 بار خوندم بازهم فردا می خوام یکبار دیگه بخونمش این صفحه رو عجیب دید من رو تغییر داده