وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مدیریت ریسک در معاملات آپشن

مدیریت ریسک یک فرآیند مداوم است و فقط در مورد حذف خطرات نیست، بلکه درک و کاهش آنهاست.

.
معاملات آپشن مجموعه‌ای منحصر به فرد از ریسک‌ها را به همراه دارد و در حالی که فرصت‌های متنوعی را ارائه می دهد مدیریت این ریسک‌ها برای موفقیت بلندمدت هر معامله‌گری بسیار مهم است.

می‌توانید جهت درک و پیمایش موثر این چالش‌ها از راهنمای زیر استفاده نمایید:



1. مفاهیم اولیه را بطور کامل بیاموزید:

قبل از پرداختن به استراتژی‌های پیشرفته، مطمئن شوید که درک کاملی از اصول اولیه بازار آپشن دارید. ارزش ذاتی و زمانی، یونانی‌ها (دلتا، تتا، وگا، گاما و رو) و چگونگی تأثیر آنها بر قیمت یک آپشن را بشناسید.




2. اندازه موقعیت:

یکی از رایج ترین اشتباهات ریسک بیش از حد در یک معامله است. یک قانون کلی این است که فقط درصد کمی (به عنوان مثال، 1-2 درصد) از کل پرتفوی خود را در هر معامله اختیاری ریسک کنید.



3. تنوع‌بخشی:

از قرار دادن تمام سرمایه خود روی یک دارایی پایه یا یک نوع استراتژی پرهیز نمایید. تنوع بخشیدن به سبد آپشن می‌تواند به کاهش ریسک کمک کند و شامل:

- ایجاد تنوع در سررسیدهای مختلف

- قیمت‌های اعمال متفاوت

- دارایی پایه متنوع



4. حدضرر را قبل از ورود به موقعیت تعیین کنید:

اگرچه در آپشن‌ها نسبت به سهام رعایت حدضرر مشکل‌تر است، اما تعیین محدودیت برای میزانی که می‌خواهید در یک معامله خاص ضرر کنید، می‌تواند از ضررهای فاجعه‌بار جلوگیری کند.



5. نسبت به لووریج محتاط باشید:

آپشن ها، به طور طبیعی، لووریج دارند، یعنی که در حالی که می توانند بازدهی را تقویت کنند، می توانند ضرر را نیز تقویت کنند. همیشه نسبت به اهرم سبد آپشن خود حساس باشید.


6. به روز پیگیر گزارشات باشید:


مواردی مانند گزارش‌های درآمد، رویدادهای مهم ژئوپلیتیکی یا تصمیمات بانک مرکزی و دولت می‌توانند به شدت بر قیمت آپشن‌ها تأثیر بگذارند. همیشه از گزارشات کدال مربوط به دارایی پایه مطلع باشید.



7. خودداری از معاملات احساسی:

به استراتژی تعریف شده خود پایبند باشید و از تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر ترس یا طمع خودداری کنید. اگر معامله ای مطابق انتظار پیش نمی رود، آن را منطقی‌تر ارزیابی کنید نه احساسی.


8. مرور و یادگیری:

مرتبا معاملات خود را مرور کنید. چه سود کسب کرده باشید و چه متحمل زیان شده باشید، همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد. با درک اینکه چه چیزی درست یا غلط بوده است، می‌توانید استراتژی‌های خود را اصلاح کنید و از انجام اشتباهات مشابه اجتناب کنید.



9. اعمال محدودیت برای زوال زمانی:

همه آپشن‌ها در طول زمان ارزش خود را از دست می دهند، که با تتا یا زوال زمانی شناخته می شود. حواستان به تاثیر تتا باشد، به خصوص وقتی که زمان کوتاهی تا سررسید دارید.


10. پوشش ریسک:


اگر در موقعیتی هستید که ممکن است زیان احتمالی خیلی مهم باشد، پوشش ریسک را در نظر بگیرید، که شامل استفاده از استراتژی‌های مختلف یا سایر ابزارهای مالی مثلا ترکیب با معاملات آتی یا اسپات نامتقارن برای جبران زیان های احتمالی باشد.



11. مقداری ذخیره نقدی نگه دارید:


داشتن بخشی از پورتفولیوی به صورت نقد، به شما انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد، تا از فرصت‌های جدید استفاده کنید و اگر وضعیت بحرانی پیش آمد، یک قلک نقدی درآمد ثایت به شما کمک کند تا تصمیمات مناسب را سریعا اجرا نمایید.


12. اجتناب از پیچیدگی بیش از حد:


در حالی که استراتژی‌های آپشن می‌توانند فریبنده باشند، اما با افزایش ریسک و پیچیدگی همراه هستند. از استراتژی‌هایی استفاده کنید که مفاهیم آن را کاملاً درک می‌کنید.


جمع‌بندی:


مدیریت ریسک یک فرآیند مداوم است. که فقط در مورد حذف خطرات نیست، بلکه درک و کاهش آنها است. با گنجاندن این اصول، معامله گران آپشن می‌توانند:

- تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند

- از سرمایه خود محافظت کنند

- خود را برای موفقیت بلندمدت و مستمر مجهز کنند.

به یاد داشته باشید، معاملات آپشن برای هر سرمایه‌گذاری مناسب نیست و ضرر احتمالی آن می‌تواند از سرمایه اولیه شما بیشتر باشد. قبل از ورود به دنیای معاملات آپشن با یک متخصص مشورت کنید.

?Shahrzad

لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .