وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

زوال زمانی در قردادهای آپشن چیست

مفهوم زوال زمانی مفهومی مهم در قراردادهای آپشن است که هنگام معامله باید به آن توجه داشته باشید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم به زبان ساده توضیح داده شود.

در قراردادهای آپشن، گذر زمان دشمن خریدار و دوست فروشنده است!

در مقاله ارزش ذاتی و زمانی قرارداد اختیار معامله به مفهوم زوال زمانی اشاره مختصری شد. زوال زمانی یا فرسایش زمانی (به انگلیسی Time Decay) معمولا از  حدود یک ماه مانده به موعد سررسید قرارداد به آرامی قدرت می‌گیرد و باعث از بین رفتن ارزش زمانی قراردادهای آپشن می‌شود. به همین خاطر گفته می‌شود که در قراردادهای آپشن گذر زمان دشمن خریدار است زیرا فرسایش زمانی ارزش قراردادهای در دست او را کاهش می‌دهد.

در مقاله ارزش ذاتی و زمانی قرارداد اختیار معامله گفته شد که قراردادهای در زیان (OTM) صرفا حاوی ارزش زمانی هستند و به همین خاطر این قراردادها بیشتر از همه در معرض زوال زمانی‌اند. قراردادهای در زیان با نزدیک شدن به موعد سررسید مشابه تصویر زیر ارزش خود را از دست می‌دهند.

 آپشن باز زوال زمانی در قردادهای آپشن چیست

همانطور که در تصور دیده می‌شود در یک ماه مانده به سررسید ارزش این قراردادها به صورت شدیدی کاهش می‌یابد. در صورتی که قیمت سهم پایه طوری تغییر کند که این قراردادها از وضعیت در زیان خارج کند، این حرکت سهم پایه می‌تواند، زوال زمانی را خنثی کند و کاهش ارزش قراردادها رخ ندهد ولی معمولا چنین حرکات شدیدی از سهم پایه در یک ماه آخر به ندرت رخ می‌دهند و هر چقدر هم که بازه زمانی فشرده‌تر شود این حرکت غیر محتمل‌تر می‌شود و به همین خاطر معمولا توصیه می‌شود که در یک ماه مانده به موعد سررسید باید با احتیاط در طرف خرید قراردادهای در زیان قرار گرفت چون زمان دشمن خریدار است و باعث از بین رفتن قیمت قراردادها می‌شود.

لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .