وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مزایا و جذابیت های بازار اختیار معامله

چگونه ابزارهای مشتقه در بهینه سازی سبک و متنوع سازی معاملات سهام تجربه ای نوین در اختیار معامله گران قرار می دهد؟

قراردادهای اختیار معامله که به عنوان یک ابزار پوشش ریسک استفاده می شود، استراتژیهایی برای کاهش ریسک در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد. برای سفته بازان، راه‌های کم‌هزینه‌تری برای خرید یا فروش محدود ارائه می‌دهد. همچنین به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران استراتژی‌های انعطاف‌پذیرتر و پیچیده‌تری که می‌تواند تحت هر سناریوی بازار، سودآور باشند، ارائه دهد.

این ابزار بیش از 40 سال است که در بازارهای مالی ایجاد شده است، و در حال جلب توجه معامله‌گران است. برخی از سرمایه گذاران از آپشن‌ها اجتناب می‌کنند و معتقدند که پیچیده‌اند و درک آنها بسیار دشوار است. برخی افراد تجربیات اولیه بدی با آپشن ها داشته اند، زیرا خود و کارگزارانشان به درستی نحوه استفاده از آن را آموزش ندیده‌اند.

استفاده نادرست از آپشن ها، مانند هر ابزار قدرتمند دیگری، می تواند منجر به زیانهای بزرگ شود.همچنین این ابزار می‌تواند ریسک کمتری نسبت به سهام داشته باشند زیرا پتانسیل بازدهی با درصد بالاتری را دارند.کسانی که مدتی از آپشن‌ها استفاده می‌کنند، در توضیح عدم محبوبیتش دچار مشکل می‌شوند.

در ادامه به بررسی برخی جذابیت های قراردادهای اختیار معامله می پردازیم

 اهرم مالی

قراردادهای اختیار معامله به سرمایه گذران این امکان را می دهند که با استفاده از اهرم و با پرداخت درصد مشخصی از قیمت دارایی پایه ، بدون نیاز به پرداخت ارزش کل دارایی از نوسان های قیمتی دارایی  پایه سود برد.

گرچه وجود اهرم بالا بر جذابیت بازار اختیار معامله می افزاید اما توجه به ریسک های ناشی از ان برای هر معامله گری الزامی است. و در ازای مبلغ مشخصی سرمایه گذاری ممکن است به جای سودها ، زیان ها چندین برابر شوند

یا یک سرمایه‌گذار می‌تواند با صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌ها موقعیتی اختیاری مشابه سهام اتخاذ کند

 مدیریت ریسک

آپشن ها مانند سایر ابزارهای مالی تابع قانون کلی ریسک و بازده هستند و ریسک ان ها بستگی به میزان بازده مورد انتظار سرمایه گذران دارد . هر چه ریسک بالاتر بازدهی بالاتر و بالعکس 

در صورت استفاده نا صحیح از  آن ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیرید که بسیار پر ریسک‌تر از مالکیت سهام است،

در عین حال می توان برای کاهش ریسک از این ابزار استفاده کرد که قابل اعتماد ترین شکل پوشش هستند و با پیاده سازی استراتژی متنوع به بهترین شکل از خطرات ی چون ریزش های سنگین یا بازشدن سهام با گپ های بزرک یا صف های سنگین و ... با توجه به شرایط بازار مصون ماند

این کاملا به نحوه استفاده ی شما از این ابزار بستگی دارد

بازده بالقوه بالاتر

برای دانستن اینکه با سرمایه کمتر تقریباً همان سود را کسب می کنید، نیازی به ماشین حساب نیست، قطعا درصد بازدهی بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال، فرض کنید دلتای آپشن 0.80 است، به این معنی که قیمت آپشن، 80% تغییر قیمت سهام تغییر می‌کند.سهم 200 تومان و پریمیوم آپشن 30 تومان اگر قرار بود سهام تا 220 تومان بالا برود، یعنی 10% بازدهی سهم و موقعیت اختیار 80% از حرکت سهم یا 16 تومان را به دست می آورد. سود 16 تومانی در یک سرمایه گذاری 30 تومانی به بازدهی 53% می رسد که بسیار بهتر از بازده 10% سهام است. البته، زمانی که معامله به دلخواه شما پیش نمی‌رود، آپشن‌ها می‌توانند هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند، این احتمال وجود دارد که 100% سرمایه‌ خود را از دست دهید.

تنوع استراتژی‌ها

مزیت دیگر آپشن‌ها استراتژیهای متنوعی هستند که بسیار انعطاف پذیرند.راههای زیادی برای استفاده از آپشن‌ها برای بازسازی موقعیتهای مصنوعی وجود دارد.

استفاده از آپشن‌ها همچنین به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا در «بعد سوم» بازار یعنی بازار رنج یا خنثی معامله کند تا نه تنها حرکات سهام، بلکه زمان و نوسانات را نیز معامله کند. سهام در اکثر مواقع حرکتهای بزرگی ندارند. فقط تعداد کمی از سهام حرکت قابل توجهی دارند. توانایی یک آپشن‌باز برای استفاده از رکود می تواند عاملی تاثیر گذار در محقق ساختن هر چه زودتر  اهداف مالی خود باشد. 

تنها آپشن‌ها تنوع استراتژی لازم برای سود در هر نوع بازار را ارائه می‌دهند.

لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .