وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سبک های مختلف معامله در آپشن

هر معامله گری با توجه به شرایط خود سبک معاملاتی خاصی را اجرا میکند در ادامه سه سبک متداول در معاملات آپشن توضیح داده شده است

سبک مختلف معامله آپشن

معاملات روزانه

دوره نگهداری: 1 تا 4 ساعت 
سطح ریسک: شدیدا پرریسک 
تعداد معاملات: بسیار بالا 
مدت زمان صرف شده: بسیار زیاد

در معاملات روزانه، هدف کسب سود از حرکات بازار در تایم فریم‌های بسیار کوچک است. برای افرادی اینطور بنظر می اید که این سبک یک ماشین پولسازی عالی است ولی در اکثر اوقات برای اکثر افراد،  به یک کلکسیون ضرر تبدیل می شود برای اینکه بتوانید این سبک را پیاده کنید باید تمام 5 روز هفته و 4 ساعت بازار نگاه‌تان به مانیتور دوخته شود، کسانی که شغلی جدا از معامله گری دارند انجام این کار دشوار است. اگر قصد انجام این سبک را دارید حتماً باید قراردادهایی که تعداد موقعیت باز بالایی دارند و در حجم زیادی معامله میشوند را انتخاب کنید تا در مواقع لزوم بتوانید به راحتی پوزیشن خود را ببندید. باید کنترل خیلی بالایی روی احساسات‌ داشته باشید و به تمام بازی‌های سهم پایه روی تابلو اشراف داشته باشید. علاوه بر اینها باید انقدرسرمایه داشته باشید که ضررهای سنگین (کاملاً محتمل) این سبک، کمرتان را خم نکند.

معاملات میان مدت

دوره نگهداری: بیشتر از یک روز تا 60 روز 
سطح ریسک: متوسط 
 تعداد معاملات: کم 
مدت زمان صرف شده: کم

در این سبک بر سویینگ‌های بازار سوار می‌شوید. اگر چارتیست قابلی هستید، سویینگ‌های سهم‌های پایه را شناسایی می‌کنید و مطابق ان پوزیشن می‌گیرید. به موقع باز می‌کنید و به موقع می‌بندید. یعنی مومنتوم‌های سهم در تایم فریم‌های کوچک و متوسط را شناسایی و مطابق ان پوزیشن صعودی و نزولی می‌گیرد و صبر می‌کنید تا به وقوع بپیوندد. این سبک برای کسانی خوب است که وقت ندارند دائم مانیتور رو نگاه کنند. فقط کافیست به خوبی سویینگ‌های سهم پایه را تشخیص بدید و اردر بگذارید و حد ضرری برای بستن موقعیت تعیین کنید (البته در بازار ما معاملات شرطی خیلی رایج نیست ولی به هر حال). اگر حوصله بیشتری دارید میشود انواع استراتژی‌ها را به موقعیت‌گیری اولیه‌ اضافه کنید تا کاملا خیال‌تان از مقدار سود و زیان‌ راحت شود، البته به این صورت تقریبا به سمت سبک سوم هم رفتید و باید دانش لازم را هم داشته باشید. این سبک محبوب‌ترین سبک معاملات آپشن در جهان هست.

 معاملات طولانی مدت

دوره نگهداری: 1 ماه تا بیشتر از 6 ماه 
سطح ریسک: کم 
تعداد معاملات: کم 
 مدت زمان صرف شده: کم

این سبک معامله‌گری پوزیشن‌گیری حرفه‌ای با کمک استراتژی‌های آپشن است. شخص باید اطلاعات بسیار خوبی از مکانیسم آپشن، زوال زمانی، تحلیل تلاطم، انواع استراتژی‌های پیشرفته، رفتار قیمت و فاکتورهای موثر روی قیمت پرمیوم قرارداد داشته باشد. اجرای این سبک معاملات، قلمروی افراد شدیداّ خبره در آپشن و بازارگردان‌ها و حقوقی‌های کارکشته فعال در آپشن است . هدف  سبک این است که با دقت استراتژی‌هایی پیاده شود که در هر حالتی کمترین زیان ممکن رخ دهد و همزمان فرصت کسب سودهای خوبی هم داشته باشید. در یک کلام این افراد در موقعیت‌گیری‌ بسیار دقیق، ابتکاری و سنجیده رفتار می‌کنند، بازارگردان‌ها و افرادی که پول های درشت دارند از استراتژی‌های پیچیده‌تر مصنوعی (Synthetic) و آربیتراژی هم استفاده می‌کنند که دارای سود قطعی و کم است و در عین حال زیان محتمل را صفر میکند. 

در کل هر کسی بسته به مجموع شرایطی که  دارد، شخصیت، مقدار ریسک پذیری و سطح دانش از آپشن می‌تواند هر کدام از این سبک‌ها را اجرا کند. می‌تواند مدتی سبک سه باشد ولی بعد با توجه به تغییر شرایط  تلفیقی از سبک ها یا هر یک را جداگانه اجرا نماید

لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .

  • موسوی دو شنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

    سلام بازده هر کدام حدودا چقدر است یا مقایسه بازده هر کدام نسبت به دیگری را ارائه فرمایید


    شهرزاد دو شنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۷

    بستگی به سبک‌ها و استراتزی و میزان ریسک‌پذیری دارد 

    روشی از انواع ذکر شده، برای خودتون پیدا کنید که بازده مستمر داشته باشد پس توانایی‌های تحلیلی خودتون ارزیابی بفرمایید


  • مصطفی سه شنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

    سلام رول اور کردن به چه صورت هست؟ یعنی قرادادی که به سر رسید نزدیک میشه رو آفست کنیم و با همون مشخصات, قراردادی با تاریخ بیشتر باز کنیم؟


    شهرزاد سه شنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

    با همون دارایی پایه، می‌تونه اعمال متفاوت باشه

×