وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

قرارداد اختیار معامله کالا چیست

قراردادهای اختیار معامله به اعتبار دارایی پایه به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که در این بخش به معرفی نوع کالایی ان می پردازیم

قراردادهای اختیار معامله بر اساس نوع دارایی پایه ، به انواع گوناگونی تقسیم می شود . از مواردی که به عنوان دارایی پایه قراردادهای اختیار واقع می شوندمی توان به اوراق بهادار ، ارز ، شاخص سهام ، طلا ، فلزات ، انرژی (نفت خام ، گاز و برق) فراورده های نفتی ، محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد.

اختیار معامله سهام به عنوان پرکاربرد ترین و رایج ترین نوع اختیار معامله مطرح است که که به توضیح و تفسیر کامل ان در مقالات سطح مقدماتی و متوسطه و پیشرفته سایت آپشن باز پرداخته ایم و امکانات و ابزارهای مورد نیاز جهت معامله این نوع اختیار معامله را در اختیار کاربران قرار داده ایم.

 نوع دیگری از قراردادهای اختیار معامله در بخش بورس کالای ایران هر چند محدود قابل معامله می باشند که از نوع  قراردادهای اختیار معامله کالایی می باشند . 

قوانین و اصطلاحات کاربردی و به طور کل فرایند انجام معاملات اختیار کالایی  با آپشن سهام یکی می باشد  و چنانچه   در اپشن سهام فعالیت دارید  و با مفاهیم ان اشنایی دارید  گام اول را سپری کرده اید و تنها در برخی جزییات  تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح ان ها می پردازیم.

شروع معاملات  اختیار کالایی

در قدم اول نیاز به دریافت کد مشتقه کالا ( کد آتی ) می باشد. علاقه مندان به فعالیت در این بازار (اختیار معامله کالایی) پس از کدگیری می توانند از طریق سامانه های انلاین مشتقه کالا اقدام به معامله کنند.
افرادی که برای معاملات آتی کالا، قبلا کد مشتقه کالا دریافت کرده‌اند، نیاز به کدگیری مجدد برای معاملات آپشن  کالا ندارند و می‌توانند از طریق همان کد،  معاملات آپشن کالا  را انجام دهند.
در اختیار معامله سهام نیاز به دریافت کد مجزا تحت عنوان کد اختیار معامله دارید.

لیست کارگزاران فعال  و دارای مجوز فعالیت در بازار مشتقه بورس کالای  ایران از این لینک مشاهده نمایید ( مشاهده )
 
دقت کنید در بورس کالا امکان انجام معامله به صورت همزمان با بیش از یک کارگزاری وجود ندارد .

در فرایند کدگیری  در حال حاضر  فقط  می توانید  در یکی از بانک‌های ملت یا سامان دو حساب بانکی   باز کنید.یکی از این حساب‌ها به عنوان «حساب در اختیار بورس» شناخته می‌شود و کاربر فقط می‌تواند به این حساب پول واریز کند. بورس کالا از این حساب برای تسویه معاملات کاربر استفاده می‌کند. حساب دیگر نیز «حساب پشتیبان» یا «حساب شخصی» است که برای برداشت وجه از حساب در اختیار بورس، استفاده می‌شود.

حساب در اختیار بورس (حساب عملیاتی)، شماره حسابی به نام مشتری است که او تنها می‌تواند وجوهی را به این حساب واریز کند و حق برداشت از آن را ندارد. برداشت صرفا توسط بورس کالا و بعد از درخواست مشتری انجام می‌پذیرد. این حساب برای تسویه وجوه معاملات مشتری در اتاق پایاپای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حساب پشتیبان یا حساب شخصی، زمانی استفاده می‌شود که فرد قصد برداشت وجه از «حساب در اختیار بورس» را داشته باشد. برای این منظور معامله‌گر درخواست خود را به بورس کالا اعلام می‌کند، بورس وجه مورد نظر را از حساب عملیاتی برداشت و به حساب شخصی فرد منتقل می‌کند. دقت کنید که حساب پشتیبان یا شخصی به حساب در اختیار بورس متصل است و تنها برای برداشت وجه از حساب عملیاتی به کار می‌رود


جهت مشاهده دوره های معاملاتی فعال  و زنجیره قراردادهای  هر نماد از سایت بورس کالا  استفاده کنید






  
لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .