وضعیت بازار
ارزش معاملات سهام
ارزش معاملات اختیار
حجم معاملات اختیار
اطلاعات قیمت

کد تخفیف نوروزی "1403" خرید اشتراک سایت

@Optionbaaz

امروز ساعت 19 الی 21

مسیر رسیدن به سود مستمر
دوره آفلاین آموزش اختیارمعامله و فرمول نویسی
بیش از 15 ساعت ویدیوی آموزشی

مفاهیم پایه و کاربردی آپشن - استراتژی های سود آور برای مبتدیان و حرفه ها - آموزش گام به گام اختیار معامله - فرمول نویسی - فیلتر نویسی - دسترسی نامحدود - پشتیبانی و ..

اطلاعات دوره و ثبت نام

بیشترین ارزش معاملات اختیار معامله
روزانه
هفتگی
ماهیانه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
نزدیکترین سررسید دوره های معاملاتی
نماد روز تا سررسید
برترین دارایی های پایه
روزانه
هفتگی
ماهیانه
دریافت و فعال سازی آنلاین کد بورسی و اختیار معامله
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

توصیه هایی برای معامله گران مبتدی آپشن

پیشنهاداتی برای افرادی که بتازگی با معاملات آپشن یا اختیار معامله آشنا شده اند و میخواهند معاملات خود را آغاز کنند

معامله‌گران تازه‌کار اغلب با سرمایه اندک و کمتر از 10 میلیون تومان به عنوان سرمایه کوچک محسوب می شوند. سرمایه‌های کوچک می‌توانند استراتژی‌های سرمایه کم را به کار گیرند.

آپشن باز توصیه هایی برای معامله گران مبتدی آپشن

چند استراتژی که یک سرمایه گذار مبتدی می تواند با محدود کردن ریسک خود از آنها استفاده کند شامل

1. خرید کال
این استراتژی مبنایی ترین استراتژی آپشن است که ریسک نسبتا پایینی دارد. اما این ریسک پایین فرض بر این است که کل هزینه آپشن درصدی بسیار کوچک از سرمایه معامله گر باشد. در مورد کل سرمایه ریسک خرید کال آپشن بالا است زیرا در صورت منقضی شدن و به اعمال نرسیدن و یا برگشت روند بازار کل پول فرد از دست خواهد رفت
2. خرید پوت
ریسک‌ پایینی دارد و برای هج کردن ریسک‌ کاهش ارزش دارایی پایه به کار میرود اما به دلیل این که شاخص‌های دارایی در طول زمان رشد پیدا می‌کنند به عبارتی میزان افزایش ارزش سهام در اغلب مواقع بیشتر از کاهش ارزش آنهاست از منظر ریسک به ریوارد خرید پوت محبوبیت کمتری نسبت به خرید کال دارد.
3 اجرای انواع اسپردها
این استراتژی‌ها نیز ریسک کمی دارند اما به دلیل اینکه در ایران نمی توان خرید کال را به عنوان ضمانت فروش قرار داد، هزینه اجرای آن بالا است.
در مرحله بعد می‌توان به فروش کال و اجرای استراتژی‌هایی نظیر کاوردکال فکر کرد. 

در ادامه نکاتی بیان می شود که توجه به آنها برای موفقیت در معاملات آپشن ضروری است

 ارزش زمانی قراردادها

معاملات اختیار معامله، بر خلاف معاملات بازار نقدی، پیچیدگی دارد و  مبتدیان در برخورد با آپشن‌ها مانند سهام رفتار می‌کنند و دچار  زیان می شوند که یکی از این موارد توجه نکردن به ارزش زمانی قراردادهاست. قراردادها  دارای  ماندگاری کمی هستند و تاریخ انقضا دارند .و پس از سررسید قابلیت معامله ندارند.
یعنی معامله‌گران مبتدی بعد از یک دوره معاملاتی متوجه مساله زمان خواهند شد که احتمالا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

 مدیریت سرمایه

برای حساب‌های کوچک مثلا 10 میلیون تومان، تخصیص به ازای هر معامله 5% تا 10% سرمایه در هر نقطه زمانی را توصیه می‌کنیم. یعنی هر معامله 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان تخصیص داد و می‌توان همزمان دو معامله موازی را باز کرد. این به شما کمک می کند تا ضررهای متوالی را پوشش دهید.

 دوره نگهداری

تنظیم دوره زمانی معاملات تک آپشن باید حداکثر دوره نگهداری مشخصی داشته باشد. اشتباه رایجی که تازه واردها مرتکب می‌شوند این است که قرارداد را برای مدت طولانی نگه می‌دارند که احتمال کسب سود را به علت زوال زمانی از بین می‌برد

در تک معاملات آپشن (کوتاه مدت) باید در انتخاب به روزهای باقیمانده تا سررسید توجه داشت ، و همچنین در نقاط شکست تکنیکالی، خروج سریع از معامله باید هدف باشد. حداکثر دوره نگهداری 3 تا 5 روز معاملاتی باشد، اما در هفته پایانی انقضا این مدت باید به روز کاهش یابد. 

 رعایت حدضرر و حد سود

بدون اتکا به امید، حدضرر را رعایت و دنبال کند. حد سود و حدضرر را قبل از ورود به معاملات محاسبه کنید.

 خبرهای هیجانی

اگر تاثیر واقعی خبر را نمی‌دانید، محتاط باشید تا تحت تاثیر هیجانات موقت درصد زیادی از سرمایه درگیر نکنید، اغلب خبرها زمانی که به اطلاع همه می‌رسد، تاثیر واقعی از قبل پیشخور شده و ممکن است نتیجه معکوس خبر را ببینید و اگر پوزیشنی باز کردید مدت نگهداری پوزیشن را کوتاهتر نمایید

 محدود کردن تعداد معاملات باز

مدیریت چندین معامله به طور همزمان کار دشواریست، بنابراین قبل از افزودن یک معامله همیشه از خود بپرسید چند معامله باز دارم که بتوان آن را جایگزین کرد؟ جایگزینی نسبت به افزایش تعداد پوزیشن‌ها مناسب‌تر است. توصیه می کنم در هر زمان بیش از 2-3 معامله باز نکنید.

 سیگنالها و تبلیغات مثبت و منفی

سعی کنید تصمیمات خرید و فروش خود را مستقل از نظرات دیگران، اجرا کنید. هر سیگنالی و پیشنهادی را قبل از اجرا بازهم بررسی کنید و مسوولیت کار خود را بپذیرید.

 آرامش در سفارش‌گذاری

با آرامش قبل از تایید نهایی یکبار دیگر محتوای سفارش خود را بخوانید و بعد دگمه خرید یا فروش را بفشارید! دامنه نوسان در قراردادها محدودیت ندارند و با درج اشتباه حجم یا قیمت و یا خطای خرید به جای فروش وضعیت سود و زیان شما تفاوت زیادی خواهد کرد که گاها جبران آن ساده نیست.

 نحوه تسویه قرارداد

حتما یک قرارداد را در سررسید اعمال کنید تا به نحوه اجرا مسلط شوید و در دوره‌های بعد با حجم قراردادهای زیاد در سررسید نگرانی کمتری داشته باشید.

لطفا سوال یا نظر خود را در این قسمت مطرح فرمایید
وارد کردن شماره همراه و ایمیل اختیاری می باشد و فقط جهت اطلاع رسانی از دریافت پاسخ استفاده خواهد شد .

  • مجاهد بالدی دو شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

    اگر من قرارداد اختیار خرید بخرم بعد برای فروش همین قرار داد باید وجه تضمین بزارم؟


    شهرزاد دو شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

    با همون حجم خرید، خیر


  • Alizadeh جمعه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۸

    عالی وجامع ممنون

  • امین شاهی چهار شنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰

    بسیار عالی